Svarsgrupp avancerad

Svarsgrupp avancerad används när det finns behov av att flera personer (svarsgruppsmedlemmar) betjänar ett anropsnummer.

Beskrivning av tjänsten

Svarsgrupp avancerad används när det finns behov av att flera personer (svarsgruppsmedlemmar) betjänar ett anropsnummer. Om det inte finns tillgängliga svarsgruppsmedlemmar ska samtal köas till dess någon svarsgruppsmedlem blir tillgänglig.

Målgrupp

Medarbetare vid Stockholms universitet.

Tjänsten innefattar

  • Fastnätsnummer
  • Svarsgruppsapp för användare med mobil (iOS och Android)
  • Svarsgruppsklient för PC/Mac för användare med softphone eller mobil (iOS och Android)
  • Möjlighet att köa upp till tio samtal där inringande möts av ett köbesked
  • Distribution av samtal enligt rak sökning, kaskad (alla samtidigt), längst ledig eller kompetensbaserad samtalsfördelning till anknytningar som är medlemmar i en svarsgrupp
  • Svarsgruppsmedlemmar kan själva kunna logga in/ur en svarsgrupp
  • Möjlighet att efter ett avslutat samtal sätta en efterbehandlingsstid som styr när nästa samtal i kön kopplas fram
  • Möjlighet att ge besked om köplats och beräknad kötid till en inringande
  • Möjlighet att ta ut statistik, per svarsgrupp resp. per svarsgruppsmedlem, för valfri tidsperiod

Tilläggstjänster

Supervisorfunktion där användare som är 'Supervisor' kan se aktuell status för de svarsgruppsmedlemmar som ingår i en 'svarsgrupp avancerad'. 'Supervisor' kan ändra status på svarsgruppsmedlemmar.

Support på tjänsten

Support och felanmälan hanteras av IT-supporten via Serviceportalen

Beställning och leverans

Beställning av tjänsten Svarsgrupp enkel görs av telekontaktansvarig via Serviceportalen

Priser

Se prislistan

Viktigt att veta om tjänsten

De användare som är medlemmar i en svarsgrupp använder sin egen anknytning för att ta emot samtal.

Mer information om tjänsten

Frågor eller önskemål rörande tjänsten hänvisas till Serviceportalen

Senast uppdaterad: 2024-03-12

Sidansvarig: IT-avdelningen