Service och tjänster för lokaler
Fastighetsavdelningen samordnar frågor och service som rör universitetets lokaler, till exempel lokalvård, brand, lås och larm, återvinning och återbruk samt sköter kontakten med fastighetsägare.
Om du har frågor, vill göra förändringar eller har önskemål kan du kontakta Fastighetsavdelningen via Serviceportalen.
Skapa ärende via Serviceportalen
Vill du felanmäla värme eller ventilation, kontakta fastighetsägaren Akademiska Hus.
Servicetjänster i Albano
Servicetjänster finns i tre nivåer
- grund
- tillägg
- projekt.
Fastighetsavdelningen ansvar för avtal, funktion och kvalitetssäkring.
Grund
En grundläggande och obligatorisk nivå på tjänster som levereras till universitetets verksamheter i Albano, för att uppnå god kvalitet och service som bidrar till långsiktig och hållbar förvaltning av lokalerna.
Tillägg
Vid behov kan din institution (eller motsvarande) komplettera med utökad service. Det kan vara tjänster som levereras på grundnivå, eller tjänster utöver grundnivån. Dessa tjänster räknas som tillägg och debiteras verksamheten separat. Tillägg beställs vanligtvis via Serviceportalen och kostnaden är enligt offert vid förfrågan.
Projekt
Fastighetsavdelningen projektleder och genomför även anpassningar och ombyggnationer av lokaler, samt hanterar större flyttar. Servicetjänsten Projekt debiteras alltid verksamheten separat.
Boka utställningsytor och bokbord
Det finns möjlighet att boka utställningsytor och bokbord i Arrheniuslaboratorierna och Södra huset.
Vem som får arrangera utställningar och hur det ska gå till är reglerat i ett styrdokument. Observera att ingen försäljning är tillåten.
Boka utställningsyta
Utställningsyta bokas via Servicecenter eller i TimeEdit.
Bord, stolar och skärmar kan tillhandahållas samt hyras i samband med bokning.
Boka bokbord
Bokbord finns tillgängliga i Södra Frescati, hus A–F i korridoren på plan 3.
Bokbord bokas via Servicecenter eller i TimeEdit.
Godsmottagning
Godsmottagningen erbjuder servicetjänster inom post-, paket-, godshantering, servicetekniker och återvinning.
AV-teknik i Albano
Planerar du en föreläsning i Albano och undrar om tekniken i lokalen? Informationsteknik är upphandlad underleverantör gällande AV-utrustning och support i Albano. För utförlig information om utrustningen i de olika lokalerna, handhavande (lathundar) och support, besök Informationstekniks webbsida: support.informationsteknik.se.
AV-support i Albano
För hjälp/frågor angående AV-utrustningen finns medarbetare på plats i Albano (helgfria) vardagar kl. 07.30–16.30 (lunch kl. 12.00–12.45, endast telefonsupport).
För rådgivning, bokning av teknikerstöd eller låna utrustning (exempelvis projektor, mikrofon) kontakta Informationsteknik via mejl.
E-post: support@informationsteknik.se (ej akuta fel)
Vid akuta fel – ring: 08-91 19 13
AV-teknik i Frescati
Hörsalar, lärosalar och undervisningssalar på universitetsområde Frescati är utrustade med AV-teknik. Samtliga lärosalar och hörsalar är utrustade med stationära datorer.
SU-butiken
Välkomna till oss – Svante Arrhenius väg 16C, plan 2.
OBS! SU-butiken är endast till för medarbetare vid universitetet.
Lokalvård
Med rena och välskötta lokaler inom universitetet skapar vi förutsättningar för att förebygga skadegörelse, minska underhållskostnader och bidrar till en god miljö för universitetets studenter, medarbetare och besökare.
Återvinningsrum
I Frescati finns särskilda återvinningsrum där du kan lämna till exempel batterier, glas, papper med mera. I Albano har varje avdelning kärl för återvinning.
Defekta och uppsvällda litiumjonbatterier kan vara en brandrisk. Beställ omgående upphämtning av skadade batterier via Serviceportalen.
Beställ hämtning av farligt avfall (Serviceportalen)
Vilrum, duschrum och amningsrum
Vilrum och duschrum finns i Södra Frescati och Albano. Rum för amning finns i Studenthuset.
Återbruk
På SU finns det möjlighet att återbruka kontorsmöbler och labbutrustning.