NyA-webben

NyA-webben är ett webbgränssnitt av antagningssystemet NyA som används för antagning till högskoleutbildning i Sverige.

På NyA-webben kan man som institutionsanvändare bland annat bedöma sökandes meriter och anta reserver. För att få behörighet till NyA-webben måste du delta vid ett utbildningstillfälle. Utbildning för NyA-webben är obligatorisk för dig som ska arbeta i systemet.

Utbildningsmaterial skickas per mail dagen innan utbildningen äger rum.

Utbildningens innehåll:

  • Antagningsprocessen – regler, antagningsomgångar, förberedelser, anmälan, behörighet, urval, sen anmälan och deadlines.
  • NyA-webben – funktionalitet som exempelvis sökandes meriter, bedömning, meritvärdering, antagningstal och reservantagning.

Utbildningsdatum och anmälan

Information om anmälan och utbildningsdatum hittar du i Confluence. Du behöver vara inloggad via VPN.

Information och anmälan i Confluence

Senast uppdaterad: 2024-07-04

Sidansvarig: Studentaavdelningen