Att kommunicera i sociala medier
Kursen syftar till att ge en övergripande inblick i de största sociala mediekanalerna.
Denna kurs ger en övergripande inblick i de största sociala mediekanalerna, vad som skiljer dem åt, hur man skapar kanalanpassat innehåll och hur man mäter resultat. Utbildningen består av en teoretisk del och en praktisk övning.
Innehåll
Planerat innehåll:
- Intro – Sociala medier 2024
- Målgruppstänk och anpassning av innehåll/kanal
- Hur skapar man en strategisk publiceringsplan och engagerande innehåll
- Så fungerar annonsering
- Så mäter man resultat
- Praktisk övning.
Målgrupp
Kursen riktar sig främst till kommunikatörer som idag arbetar med sociala medier eller funderar på att starta upp sociala medier-konton för sin verksamhet.
Utbildningstillfällen
Kursen planeras att ges varje termin.
Nästa tillfälle är 1 oktober, se kalendariet
Kontakt
För mer information eller frågor om kursen:
Sociala medier