E-post
Tjänsten E-post är en driftsäker och användarvänlig plattform för elektronisk kommunikation vid Stockholms universitet. Tjänsten följer myndighetens krav avseende offentlighetsprincipen.
Beskrivning av tjänsten
Tjänsten E-post är en driftsäker och användarvänlig plattform för elektronisk kommunikation vid Stockholms universitet. Tjänsten följer myndighetens krav avseende offentlighetsprincipen.
Målgrupp
Medarbetare vid Stockholms universitet
Tjänsten innefattar
E-post innefattar bland annat följande:
- E-postkonto inklusive kalender och global adressbok
- Funktionsbrevlådor (delas mellan flera medarbetare)
- Åtkomst via webbmail
- Backup och vid behov återställning av data
- 10 GB lagringsutrymme
- E-postlista (mailman)
- Massutskick (sker via särskild beställning)
Support på tjänsten
Support ges av IT-supporten via Serviceportalen
Exempel på support som ingår:
- Felsökning av e-postklient (På Arbetsplatstjänsten, support via fjärrstyrning på rekommenderade klienter)
- Felsökning vid problem att skicka och ta emot e-post.
- Artiklar i Serviceportalen för:
- Konfiguration av klient (sker automatiskt på Arbetsplatstjänsten)
- Hantering av spam
- Frånvaromeddelande, dela kalender etc.
- Återläsa raderad e-post
Tilläggstjänster
Tilläggstjänsten "E-postlista" erbjuder möjlighet att administrera e-postlistor för elektroniska utskick genom verktyget Mailman.
Funktionskonto är ett e-postkonto där flera personer kan dela och administrera en funktionsbrevlåda
Tjänsten "Större e-postutskick" erbjuder möjlighet att på ett snabbt och pålitligt sätt skicka e-postmeddelanden till ett stort antal mottagare.