Kontaktcenter

Ett kontaktcenter fungerar som en samlad väg in till verksamheten, oavsett ärende och kanal, via telefon, chatt, e-post, sociala medier etc.

Beskrivning av tjänsten


Ett kontaktcenter fungerar som en samlad väg in till verksamheten, oavsett ärende och kanal, via telefon, chatt, e-post, sociala medier etc.

Målgrupp

Verksamheter vid Stockholms universitet.

Tjänsten innefattar

  • Kontaktcenterklient och kontaktcenterapp
  • Ta emot och förmedla samtal
  • Skicka SMS och e-post från klienten.
  • Svarsmallar med rättstavningsfunktion
  • Personligt förinspelat svarsmeddelande
  • Medlyssning
  • Sökning i SU:s katalogdatabas
  • Kunskapsdatabas med sökbara kunskapsartiklar
  • Schemaläggning
  • Identifikation och styrning av inringande
  • Stöd för Mobilt BankID
  • Styrning av samtal till kö och kontaktcenterhandläggare baserat på fritt tal
  • Ställbar för- och efterbehandlingstid
  • Möjlighet att lägga in statistikkoder efter avslutat samtal/ärende för alla kanaler
  • Talbesked; Välkomstmeddelande, Köplats, Kötid, Nattsvar,
  • Lavinmeddelande (Möjlighet till Text to Speech)
  • Larm via e-post eller SMS när SLA inte uppfylls
  • Integration med ärendehanteringssystem
  • Callback (återuppringningsfunktion) med schemaläggning
  • Tidsstyrt menyval
  • Egendefinierade statistikrapporter som skickas ut per automatik
  • Inspelning
  • Teamsstatus i kontaktcenterklient

Tilläggstjänster

Följande kanaler stöds som tilläggstjänst

  • Ärendehanteringssystem
  • E-post
  • SMS
  • Chatt
  • Video
  • X/Twitter
  • Instagram


Följande funktioner finns som tilläggstjänst

  • Co-browsing (Skärmdelning med användare via webb)
  • Kundnöjdhetstjänst (NKI)
  • Publicering av aktuella svarstider för olika köer och kanaler samt antal i kö på publika webbsidor
  • Kan avropas på begäran
  • Chat-robot
  • Facebook (kanal)


Support på tjänsten

Support och felanmälan hanteras av IT-supporten via Serviceportalen

Beställning och leverans

Beställning av tjänsten Kontaktcenter görs av telekontaktansvarig via Serviceportalen

Priser

Se prislistan avseende kanalen tal. Angående tilläggstjänster, lägg en förfrågan i Serviceportalen

Viktigt att veta om tjänsten


Tjänsten sätts upp utifrån verksamhetens behov och önskemål i separata projekt.

Mer information om tjänsten


Frågor eller önskemål rörande tjänsten hänvisas till Serviceportalen

Senast uppdaterad: 2024-03-12

Sidansvarig: IT-avdelningen