Digitala kanaler
Delportfölj Digitala kanaler ska stödja den verksamhet som bedrivs inom kommunikation och informationsspridning om Stockholms universitet.
Kort summering
Delportföljen ska stödja den verksamhet som bedrivs inom kommunikation och informationsspridning om Stockholms universitet. Delportföljen tillhandahåller tjänster och ramverk för strukturerad och sökbar information om universitetet, information och utbud av utbildningar, kommunikation om universitetets pågående forskning och forskningsresultat, presentation av samverkan med andra aktörer , samt organisation, myndighetsuppdrag och processer.
Vem/vilka är målgruppen?
Presumtiva och befintliga studenter, lärare, forskare, tekniskt/administrativ personal på SU samt externa besökare som t. ex. intresserad allmänhet, journalister, andra myndigheter, företrädare för statsmakterna och även internationella besökare.
Vilka produktområden ingår i delportföljen?
- Externwebb
- Medarbetarwebb
- Sök
- Webbarkivering
Fokusområden i delportföljen HT24–VT25
Under HT24 säkerställs att utbildningskatalogen kan köras i det nya CMS:et Sitevision. Lansering av den nya lösningen sker VT 25. Dessutom färdigställs mallar för centrala och institutioners webbplatser inför flytt av innehåll någon gång under 2025
Under VT25 lanseras utbildningskatalogen i Sitevision. Mallar för forskningskatalogen tas fram och flytt av innehåll från Polopoly till Sitevision planeras mer i detalj för genomförande.
Verksamhetsrepresentanter och studentrepresentanter
Representant N-området: Mattias Mannervik
Representant H-området: Nicole Thorén
Studentrepresentant: Martin Adolfsson
Kontakt
Delportföljansvarig: Jan Löf
Delportföljsamordnare: Björn Johansson