Fastighetsavdelningen
Fastighetsavdelningen har ett övergripande ansvar för universitetets lokaler och bostäder.
Generellt uppdrag
Fastighetsavdelningen ansvarar för att strategiskt planera lokal-, bostads- och säkerhetsfrågor vid universitetet. Målet är att erbjuda effektiva lokaler, bostäder och service som möter universitetets behov.
Särskilda uppdrag
Ansvarsområden
Bostäder
Erbjuder bostäder till internationella studenter och forskare.
Bostäder för internationella studenter
Lokaler
Ansvarar för universitetets lokaler och planerar och samordnar användningen tillsammans med alla verksamheter.
Service och tjänster för lokaler
Tjänster
Fastighetsavdelningen utvecklar tjänster och service inom en rad områden:
- Avfallshantering
- Fruktkorgar
- Konferenskoordinering
- Laboratoriegas
- Lokalsanering
- Nycklar och accesskort
- Parkeringslicenser
- Post och frakt
- Servicecenter
- Servicetekniker
- SU-butik
- Tentamens- och undervisningstjänster
- Städningstjänster (installation, reparationer, små flyttningar)
- Växttjänster
- Återvinningstjänster
Läs mer om våra tjänster
Produktansvarig IT-system
Arx
Creone (programmerbara nyckelskåp)
Facilitate
I-Net
Key control (nyckelhantering)
Larm 2000 (larmmottagning)
Send suite tracking
Telliq
TimeEdit
Visma.net
Sektioner och grupper
- Sektionen för lokal- och bostadsförsörjning
- Sektionen för universitetsservice
- Arbetarskyddsgruppen
- Säkerhetsgruppen
Kontakt
Frågor, felanmälan och beställningar
I Serviceportalen kan du ställa frågor, göra felanmälan och beställa tjänster.
Besöks- och postadress
Besöksadress: Albano Hus 3, plan 4, Albanovägen 29
Postadress: Fastighetsavdelningen, Stockholms universitet, 106 91 Stockholm
Kostnadsställe: 645 000
Fakturaadress: Stockholms universitet, C8201, 190 87 Rosersberg Referensnummer: 645