Fastighetsavdelningen
Fastighetsavdelningen har ett övergripande ansvar för universitetets lokaler och bostäder.
Generellt uppdrag
Fastighetsavdelningen ansvarar för att strategiskt planera lokal-, bostads- och säkerhetsfrågor vid universitetet. Målet är att erbjuda effektiva lokaler, bostäder och service som möter universitetets behov.
Särskilda uppdrag
Ansvarsområden
Bostäder
Erbjuder bostäder till internationella studenter och forskare.
Bostäder för internationella studenter
Lokaler
Ansvarar för universitetets lokaler och planerar och samordnar användningen tillsammans med alla verksamheter.
Service och tjänster för lokaler
Tjänster
Fastighetsavdelningen utvecklar tjänster och erbjuder service inom en rad områden, till exempel avfallshantering, städtjänster, post och frakt. Tjänsterna beställs via Serviceportalen.
Avfall och återvinning (Serviceportalen)
Laboratoriegas (Serviceportalen)
Lokalvårdstjänster (Serviceportalen)
Läs mer
Produktansvarig IT-system
Arx
Creone (programmerbara nyckelskåp)
Facilitate
I-Net
Key control (nyckelhantering)
Larm 2000 (larmmottagning)
Send suite tracking
Telliq
TimeEdit
Visma.net
Sektioner
- Sektionen för lokal- och bostadsförsörjning
- Sektionen för universitetsservice
- Arbetarskyddsgruppen
- Säkerhetsfunktionen
Kontakt
Besöksadress
Albano hus 3, plan 4, Albanovägen 29
Postadress
Fastighetsavdelningen, Stockholms universitet, 106 91 Stockholm
Fakturadress
Stockholms universitet, C8201, 190 87 Rosersberg
Referensnummer: 645
Kostnadsställe: 645 000