Fastighetsavdelningen

Fastighetsavdelningen har ett övergripande ansvar för universitetets lokaler och bostäder.

Generellt uppdrag

Fastighetsavdelningen ansvarar för att strategiskt planera lokal-, bostads- och säkerhetsfrågor vid universitetet. Målet är att erbjuda effektiva lokaler, bostäder och service som möter universitetets behov.

Särskilda uppdrag

Lokaloptimeringsprojektet

Ansvarsområden

Bostäder

Erbjuder bostäder till internationella studenter och forskare.

Bostäder för internationella studenter

Lokaler

Ansvarar för universitetets lokaler och planerar och samordnar användningen tillsammans med alla verksamheter.

Service och tjänster för lokaler

Tjänster

Avfallshantering

Fruktkorgar

Konferenser

Laboratoriegas

Nycklar och passerkort

Parkeringstillstånd

Post och gods

Tentamens- och undervisningsservice

Växter

Återbruk

Säkerhet

Biosäkerhet

Brandsäkerhet

Exportkontroll

Fysisk arbetsmiljö

Fysisk och teknisk säkerhet

Krishantering

Laboratoriesäkerhet

Personalsäkerhet

Strålsäkerhet

Säkerhetsskydd

Produktansvarig IT-system

Arx

Creone (programmerbara nyckelskåp)

Facilitate

IA-systemet

I-Net

Notisum

Key control (nyckelhantering)

Klara

Larm 2000 (larmmottagning)

Send suite tracking

Telliq

TimeEdit

Visma.net

Sektioner

  • Lokal- och bostadsförsörjning
  • Universitetsservice

Vid avdelningen finns även grupper med olika specialistfunktioner: arbetarskydd, säkerhet, kansli och utveckling.

Kontakt

Frågor, felanmälan och beställningar

I Serviceportalen kan du ställa frågor, göra felanmälan och beställa tjänster.

Serviceportalen

Besöks- och postadress

Besöksadress: Albano Hus 3, plan 4, Albanovägen 29

Postadress: Fastighetsavdelningen, Stockholms universitet, 106 91 Stockholm

Kostnadsställe: 645 000

Fakturaadress: Stockholms universitet, C8201, 190 87 Rosersberg Referensnummer: 645

Fastighetsavdelningen på Albanovägen.

Senast uppdaterad: 2024-09-11

Sidansvarig: Fastighetsavdelningen