Kommunikationsavdelningen

Kommunikationsavdelningen är ansvarig för Stockholms universitets övergripande kommunikation och leder och utvecklar det samlade kommunikationsarbetet.

Johan Brandt, kommunikationschef

Johan Brandt, kommunikationschef. Foto: Anna Karin Landin

Generellt uppdrag

Kommunikationsavdelningen är ansvarig för Stockholms universitets övergripande kommunikation och leder och utvecklar det samlade kommunikationsarbetet. Vidare utgör avdelningen en expertfunktion i kommunikationsfrågor samt ger stöd och utbildning till universitetets chefer och medarbetare kring intern och extern kommunikation, både strategiskt och operativt.

I uppdraget ingår att:

  • Utveckla former för att strategiskt prioritera, förankra och leda universitetets forskningskommunikation
  • Samordna och följa upp universitetets kommunikationsinsatser kopplat till studentrekrytering
  • Utveckla internkommunikationen

Särskilda uppdrag

  • Stockholm trio – värd för en gemensam
    kommunikationsstrateg för universitetsalliansen samt
    skapa en hemsida för alliansen.

Ansvarsområden

  • Delportföljansvar Digitala kanaler
  • Informationsmaterial
  • Kommunikationsinsatser kring studentrekrytering
  • Ljud och rörlig bild
  • Presstjänst
  • Internkommunikation
  • Strategiskt kommunikationsstöd
  • Universitetets
    - digitala kanaler (portfölj)
    - interna och externa nyhetsbrev
    - varumärke och visuella identitet

Produktansvarig IT-system

  • AdLab
  • Cludo
  • Newman
  • Polopoly
  • Sitevision
  • Matomo
  • Treasury

Sektioner

Kontakt

Funktionsadresser

Besöksadress, postadress och kostnadsställe

Besöksadress: Svante Arrhenius väg 28, Frescati

Postadress: Kommunikationsavdelningen, Stockholms universitet, 106 91 Stockholm

Kostnadsställe: 641 000

Senast uppdaterad: 2024-04-26

Sidansvarig: Kommunikationsavdelningen