Kommunikationsavdelningen
Kommunikationsavdelningen är ansvarig för Stockholms universitets övergripande kommunikation och leder och utvecklar det samlade kommunikationsarbetet.

Johan Brandt, kommunikationschef. Foto: Anna Karin Landin
Generellt uppdrag
Kommunikationsavdelningen är ansvarig för Stockholms universitets övergripande kommunikation och leder och utvecklar det samlade kommunikationsarbetet. Vidare utgör avdelningen en expertfunktion i kommunikationsfrågor samt ger stöd och utbildning till universitetets chefer och medarbetare kring intern och extern kommunikation, både strategiskt och operativt.
I uppdraget ingår att:
- Utveckla former för att strategiskt prioritera, förankra och leda universitetets forskningskommunikation
- Samordna och följa upp universitetets kommunikationsinsatser kopplat till studentrekrytering
- Utveckla internkommunikationen
Särskilda uppdrag
- Stockholm trio – värd för en gemensam
kommunikationsstrateg för universitetsalliansen samt
skapa en hemsida för alliansen.
Ansvarsområden
- Delportföljansvar Digitala kanaler
- Informationsmaterial
- Kommunikationsinsatser kring studentrekrytering
- Ljud och rörlig bild
- Presstjänst
- Internkommunikation
- Strategiskt kommunikationsstöd
- Stötta forskningskommunikation
- Universitetets
- digitala kanaler (portfölj)
- interna och externa nyhetsbrev
- varumärke och visuella identitet
Sektioner
- Sektionen för rådgivning och kommunikationsstöd
- Sektionen för press och redaktion
Kontakt
Funktionsadresser
- Kommunikationsrådgivning och stöd att hitta rätt: komrad@su.se
- Nyhets- och evenemangstips: redaktion@su.se
- Pressfrågor: press@su.se
- Profilfrågor och produktionsverktyg: visuellidentitet@su.se
- Webbpubliceringssystemet Polopoly - felanmälan, support och beställningar: su.se/serviceportalen
Besöksadress, postadress och kostnadsställe
Besöksadress: Svante Arrhenius väg 28, Frescati
Postadress: Kommunikationsavdelningen, Stockholms universitet, 106 91 Stockholm
Kostnadsställe: 641 000