Universitetsförvaltningen

Universitetsförvaltningens uppdrag är att ge administrativt stöd och service till organisationen så att universitetet på bästa sätt kan bedriva utbildning, forskning och samverkan.

Förvaltningen ska också möta de krav som ställs på Stockholms universitet som statlig myndighet.

Universitetsförvaltningen består av 11 avdelningar och leds av universitetsdirektören.

Fokusområde för förvaltningen 2024

Digitalisering för att effektivisera och förenkla det administrativa verksamhetsstödet.

Anslagsfördelning förvaltningen

Universitetsdirektörens årliga fördelning av universitetsförvaltningens ekonomiska ram, sker efter att US- och rektors anslagsfördelningsbeslut är fattade. Beslutet innehåller verksamhetsbeskrivningar och ekonomiska ramar per avdelning. I beslutet finns även en sammanställning över förvaltningens interna avgifter. Nedan kan du ladda ner förvaltningens ekonomiska beslut som pdf, men observera att pdf:erna inte uppfyller tillgänglighetskraven. Om du behöver information i något annat format - till exempel Lättläst, ljudinspelning eller tillgänglighetsanpassas pdf - är du välkommen att kontakta oss.

Verksamhetsbeskrivningar och ekonomiska ramar förvaltningen 2025 Pdf, 1.4 MB.

Verksamhetsbeskrivningar och ekonomiska ramar förvaltningen 2024 Pdf, 663.6 kB.

Verksamhetsbeskrivningar och ekonomiska ramar förvaltningen 2023 Pdf, 498.8 kB.

Reviderade verksamhetsbeskrivningar och ekonomiska ramar förvaltningen 2022 Pdf, 359.9 kB.

Kontakt

Funktionsadress: karin.furstenbach@su.se

Senast uppdaterad: 2024-12-04

Sidansvarig: Rektors kansli