Utlysning: bidra till den högre utbildningens framtid med CIVIS blandade intensiv­program

CIVIS utlyser för närvarande en ansökningsomgång för att skapa blandade intensivprogram. Ett blandat intensivt program (BIP) är ett nytt format för mobilitet inom Erasmus+, i linje med alliansens nya strategi för att organisera och finansiera utbildningsaktiviteter.

Foto: Jens Olof Lasthein

Varje BIP kombinerar onlineundervisning med en kort period av fysisk mobilitet, ett innovativt format som öppnar möjligheter för internationella studier. Ett ambitiöst utbildningsprogram som gör det möjligt för dig att knyta kontakter med andra forskare och lärare och utveckla din egen undervisning.

Om du har en idé om ett hybrid-, internationellt och tvärvetenskapligt projekt och letar efter finansieringsmöjligheter, är Civis BIP ett perfekt sätt att hitta partners och finansiering för att implementera det. Du kan även utveckla en befintlig utbildning eller kurs och anpassa den med innovativa undervisningssätt och en internationell dimension.

Civis hemsida kan du hitta en fullständig beskrivning och kriterier för att delta i utlysningen. Tänk på att en Civis BIP ska ordnas tillsammans med minst två andra Civisuniversitet. Sista inlämningsdag är den 31 maj 2024.

Observera att du som lärare vid Stockholms universitet måste tänka på en rad andra kriterier utöver de som krävs av Civis. Om du är intresserad av att skapa en BIP inom Civis är du välkommen att kontakta Anna Koch Öster, Civis Education Officer, anna.koch@su.se.

Senast uppdaterad: 2024-04-29

Sidansvarig: Kommunikationsavdelningen