Vill din institution delta i mentorskapsprogrammet?

Nu är det dags att anmäla sig om man vill vara med i mentorskapsprogrammet 2024–2025. Programmet stärker kopplingen mellan institutioner och alumner samt svarar på studenters behov av arbetslivsanknytning.

Den centrala alumnverksamheten samordnar varje läsår ett mentorskapsprogram för hela universitetet. Vi ansvarar för projektplan, kommunikation, budget och riktlinjer för programmet, samt arrangerar ett antal gemensamma evenemang. Programmet sker i samarbete med institutionerna som rekryterar sina studenter och alumner och matchar dem i mentorspar.

Programmet inleds med ett informationsmöte den 29 maj för de institutioner som är intresserade.

Är du och din institution intresserad så anmäl er till informationsmötet den 29 maj.

Rekrytering och matchning av studenter och alumner pågår sedan fram till i mitten av oktober. Centralt arrangerade workshoppar och gemensamma träffar för deltagarna startar i november när programmet drar igång "på riktigt". Hela mentorskapsprogrammet är på engelska.

Läs mer om vad mentorskapsprogrammet innebär här

Studentsituation, glada studenter vid dator

Senast uppdaterad: 2024-05-07

Sidansvarig: Studentavdelningen