Inbjudan till informationsmöte och rundabordssamtal om forskningsmedel från Region Stockholm

Utlysningen öppnar den 19 april och stänger den 21 augusti kl. 14:00.

Inom ramen för Stockholms universitets partnerskap med Region Stockholm sker en årlig utlysning av omkring 10 miljoner kronor till forskningsprojekt som har relevans för Regionens verksamhet.

Årets utlysning kommer fokusera på fem områden: Kultur, Klimat och hållbar samhällsplanering, Life Science, Psykisk hälsa, Digitalisering.

Avdelningen för forsknings- och samverkansstöd inbjuder nu forskare vid Stockholms universitet att delta i tre informationsträffar kring utlysningen, där vi fokuserar på de tre temaområdena:
26 april 10 -12 Klimat och hållbar samhällsplanering
16 maj 10 -12 Kultur
24 maj 10 - 12 Digitalisering

Plats: Open Lab, Valhallavägen 79

Vi kommer att ta upp frågor kring utlysningen, hur en ansökan kan utformas samt frågor kring relevans och nytta för Regionen. Ansökan kräver en kontaktperson på Region Stockholm, träffarna syftar därför också till att hitta och knyta relevanta kontakter. Det kommer finnas tid för SU:s forskare och representanter från Region Stockholm att presentera projektidéer.

Senast uppdaterad: 2024-04-24

Sidansvarig: Avdelningen för forsknings- och samverkansstöd