Virtuell anknytning

Tjänsten Virtuell anknytning innebär ett telefonabonnemang (en anknytning) som inte är knuten till någon fysisk enhet utan istället är omstyrt till annat nummer.

Beskrivning av tjänsten

Tjänsten Virtuell anknytning erbjuder en telefonilösning med anknytningsnummer, telefonistfunktion och samtalstrafik till en fast kostnad.

Målgrupp

Institutioner vid Stockholms universitet med behov av en anknytning som inte är knuten till någon fysisk enhet.

Tjänsten innefattar

  • Fastnätsnummer
  • Samtal inom Sverige och från Sverige till utlandet (gäller normal användning, uppföljning sker och stora avvikelser vidarefaktureras institutionen)
  • Spärr mot betalsamtal
  • Röstbrevlåda
  • Tjänsten ”Min telefon” (webbklient för administration av funktioner i växeln)
    • Hänvisning av anknytning
    • Telefonkatalog (söka)
  • Telefonisttjänst

Tilläggstjänster

Det finns inga tilläggstjänster.

Support på tjänsten

Support och felanmälan hanteras av IT-supporten via Serviceportalen

Beställning och leverans

Beställning av tjänsten Virtuell anknytning görs av telekontaktansvarig via Serviceportalen

Priser

Se prislistan

Mer information om tjänsten

Frågor eller önskemål rörande tjänsten hänvisas till Serviceportalen

Senast uppdaterad: 2024-07-10

Sidansvarig: IT-avdelningen