Anordna konferenser/seminarier
Att arrangera forskningsevenemang så som konferens, workshop eller större seminarier kräver noggrann planering. Här hittar du stöd och riktlinjer för allt från praktiska förberedelser och lokaler till marknadsföring och administration.
Övergripande information
För dig som ska arrangera en konferens eller ett större evenemang har SU samlat viktig och praktisk information på den gemensamma Medarbetarwebben. Här finns bland annat information om det stöd du kan få från centralt håll om du ska hålla en digital, hybrid eller fysisk konferens, tillgänglighetstips, information om lokaler, en checklista och mycket mer.
Stöd i planeringen
Kontakta samordnare Jolina Ekholm som kan hjälpa dig vidare.
Marknadsföra ett evenemang
IPDs kommunikationsgrupp hjälper gärna till att sprida ordet om olika evenemang på institutionens hemsida och i sociala medier. Större evenemang kan också vara aktuella att sprida i universitetets egna kanaler (hemsida/sociala medier/nyhetsbrev). Ta gärna kontakt med Per Jacoby för hjälp med med marknadsföringen.