Arbetsåret på kommunikationsavdelningen
Ingress
Q1 (Jan-Mar)
- Januari-Februari - Genomgång och finjustering av planerna
- Januari - Februari - Eventuella budgetjusteringar
- Januari – Kommunikationsavdelningens VP lämnas till Avdelningen för planering och ledningsstöd.
- Slutet av februari - Planerna fastställs
- Slutet av februari - Budget fastställs
- Mars - Verksamhetsberättelse för föregående år lämnas in
Q2 (Apr-Juni)
- April - Budgetäskande för kommande år förbereds
- April - Ekonomisk uppföljning för föregående år (avdelningen)
- April-Maj - Strategisk plan inklusive underlag för budgetäskande
- Maj - Budgetdialog för kommande år
- Juni - FC-Beslut om strategisk plan exklusive budgetäskande
- Juni - Utfallsrapportering halvår avdelningen
Q3 (Jul-Sep)
- Augusti – Uppstartsdag avdelning och sektioner
- September – Verksamhetsplanering sektionsvis och arbetsområdesvis
- September - Budgetinternat och beslut om IT-budgeten för kommande år
- September - Höstupptakt för medarbetare
Q4 (Okt-Dec)
- Oktober – Budgetdiskussioner påbörjas. Sektions- och avdelningsövergripande projekt listas.
- Oktober – Samordnargruppen går igenom aktivitetsplanerna - återkoppling kring prioriteringar och budgetfrågor.
- November – Ett första budgetutkast för sektionen och arbetsområdena (baserat på tidigare ramar) diskuteras vid ett samordnarmöte.
- November – Förlängt samordnarmöte: avstämning kring aktivitetsplaner, projekt, budget och hur arbetsprocessen ska se ut nästkommande år.
- November/December – Avstämningsmöte med Områdeskanslierna och Studentavdelningen kring planering och prioriterade aktiviteter/projekt 2018.
- December – Universitetets åtgärdsplan, Kommunikationssavdelningens verksamhetsplaner.
- December – Deadline för ytterligare input till aktivitetsplanerna som fastställs på sektionsinternatet i januari/februari.